[O1] Tłumik ROZPRĘŻNY zamiast katalizatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarol
    Drive
    • 2009
    • 48

    [O1] Tłumik ROZPRĘŻNY zamiast katalizatora

    bardzo ładny
  • zgucio
    Rider
    • 2007
    • 691

    #2
    [O1] Tłumik ROZPRĘŻNY zamiast katalizatora

    Jakieś 3 czy 4 lata temu musiałem wywalić kata i wstawili mi strumienice, wszystko jest OK tylko że troche głośno i przy puszczaniu gazu strzela w tłumik.

    Pojechałem dziś umówić sie na wymiane tłumików końcowy i środkowy oba firmy BOSAL i spytałem czy nie mają jakiegoś uniwersalnego kata bo na strumienicy jest troche głośno. Koleżka powiedział że zamiast strumienicy i kata można wsadzić tłumik rozprężny będzie taniej i cieszej.

    Ma ktoś jakieś dośwaidczenia z czymś takim?

    Może to kolejny bajer w stylu strumienicy który gów...o daje i żle dobrana może narobić tylko szkody.
    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      chociaz idea tlumika rozpreznego jest mi znana, mam prosbe abys wrzucil tu jego wymiary (schemat?)
      taki tlumik musi byc dobrany do pojemnosci, obrotow i wspawany we wlasciwym miejscu.
      moze (ale nie musi) podniesc osiagi, moze tez je pogorszyc.
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • zgucio
        Rider
        • 2007
        • 691

        #4
        rss, nie mam wymiarów ani schematu

        będąc dziś umówić się na wymiane tłumików spytałem o jakiś katalizator uniwersalny powiedział że zamiast tego można zastosować taki tłumik i też będzie ciszej. W tej samej firmie wcześniej zakładałem strumienice i chyba była dobrze dobrana bo nic sie jak narazie z silnikiem nie stało. Kolega do astry 1.6 8v założył zakupiony z giełdy i po roku remont silnika ale to może być też zbieg okoliczności.

        Mi głównie zależy na ciszy i nie oczekuje podniesienia osiągów
        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          to nie chodzi o to ze cos sie stanie z silnikiem, czy osiagi jakos bardzo spadna, raczej o to ze moze (ale nie musi) pojawic sie 'dziura' w przebiegu momentu ... ale skoro raz juz cos u nich wspawywales i bylo OK to znaczy ze wiedza co robia.

          Jesli zamontujesz go w miejscu katalizatora (czyli jako 'pierwszy' od silnika) to i tak seyjnr tlumiki zostawisz, wiec glosniej nie powinno byc.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • zgucio
            Rider
            • 2007
            • 691

            #6
            rss, a orientujesz sie może jaki rozmiar powinien być w moim silniku 1.6 55KW 75km

            zobaczymy czy powiedzą taki sam rozmiar i parametry
            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              trudno odpowiedziec 'z glowy' na to pytanie, bo wydech i tlumiki liczy sie jako calosc.
              sadze ze wspawaja Ci cos takiego jak to:

              jego pojemnosc to ok 0,75-0,8 dm3, nie wiem jak wyglada on w srodku (jaki typ przegrod i jak uksztaltowane) ale powinien troche wyciszyc (dodatkowa pojemnosc i przegrody) bez wiekszego wplywu na charakterystyke momentu (dobrze byloby zebys napisal o swoich odczuciach po wspawaniu, bo nie chce Cie niczym sugerowac)
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • zgucio
                Rider
                • 2007
                • 691

                #8
                po wymianie końcowego i środkowego jest sporo ciszej szczególnie przy wyższych prędkościach może w marcu wymienie tą strumienice. Jeden minus jaki zauważyłem po wymianie że na benzynce PB98 dziwnie sie zbiera z dolnych obrotów jakby był lekko przymulony i stało sie to właśnie po wymianie. Jeśli chodzi o jazde na gazie to nie ma różnicy jest jak było tylko ciszej
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz

                • Lukicrx
                  Drive
                  • 2008
                  • 69

                  #9
                  Kolego jeśli mogę Ci coś poradzić to najrozsądniej byłoby zamontować katalizator, będzie jeszcze bardziej komforotowo bo pełni on funkcję tłumika wstępnego w układzie oraz zapewnia optymalny stosunek przeciwciśnień w ukadzie, fakt koszt wyższy ale nie zaporowy. Tłumik "rozprężny" to zwykła przelotówka i tak prawdę mówiąc poza pojemnościa puszki to to samo co tzw. "strumienica" , a wracając do kata i zachowania odopowiednich przeciwciśnień sa one istotne dla poprawnego cyklu spalania w każdym aucie i o ile nie robisz monstera jest wskazany, wszystkie rajdówki nawet wyśrubowane WRC mają kat w układzie wydechowym z tym że wolnoprzepływowy czyt. stawiający mniejszy opór, rozjaśniłem czy ściemniłem ?
                  Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...

                  Komentarz

                  Pracuję...