bardzo ładny
[O1] Tłumik ROZPRĘŻNY zamiast katalizatora
Zwiń
X
-
[O1] Tłumik ROZPRĘŻNY zamiast katalizatora
Jakieś 3 czy 4 lata temu musiałem wywalić kata i wstawili mi strumienice, wszystko jest OK tylko że troche głośno i przy puszczaniu gazu strzela w tłumik.
Pojechałem dziś umówić sie na wymiane tłumików końcowy i środkowy oba firmy BOSAL i spytałem czy nie mają jakiegoś uniwersalnego kata bo na strumienicy jest troche głośno. Koleżka powiedział że zamiast strumienicy i kata można wsadzić tłumik rozprężny będzie taniej i cieszej.
Ma ktoś jakieś dośwaidczenia z czymś takim?
Może to kolejny bajer w stylu strumienicy który gów...o daje i żle dobrana może narobić tylko szkody.
-
-
chociaz idea tlumika rozpreznego jest mi znana, mam prosbe abys wrzucil tu jego wymiary (schemat?)
taki tlumik musi byc dobrany do pojemnosci, obrotow i wspawany we wlasciwym miejscu.
moze (ale nie musi) podniesc osiagi, moze tez je pogorszyc.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
rss, nie mam wymiarów ani schematu
będąc dziś umówić się na wymiane tłumików spytałem o jakiś katalizator uniwersalny powiedział że zamiast tego można zastosować taki tłumik i też będzie ciszej. W tej samej firmie wcześniej zakładałem strumienice i chyba była dobrze dobrana bo nic sie jak narazie z silnikiem nie stało. Kolega do astry 1.6 8v założył zakupiony z giełdy i po roku remont silnika ale to może być też zbieg okoliczności.
Mi głównie zależy na ciszy i nie oczekuje podniesienia osiągów
Komentarz
-
-
to nie chodzi o to ze cos sie stanie z silnikiem, czy osiagi jakos bardzo spadna, raczej o to ze moze (ale nie musi) pojawic sie 'dziura' w przebiegu momentu ... ale skoro raz juz cos u nich wspawywales i bylo OK to znaczy ze wiedza co robia.
Jesli zamontujesz go w miejscu katalizatora (czyli jako 'pierwszy' od silnika) to i tak seyjnr tlumiki zostawisz, wiec glosniej nie powinno byc.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
trudno odpowiedziec 'z glowy' na to pytanie, bo wydech i tlumiki liczy sie jako calosc.
sadze ze wspawaja Ci cos takiego jak to:
jego pojemnosc to ok 0,75-0,8 dm3, nie wiem jak wyglada on w srodku (jaki typ przegrod i jak uksztaltowane) ale powinien troche wyciszyc (dodatkowa pojemnosc i przegrody) bez wiekszego wplywu na charakterystyke momentu (dobrze byloby zebys napisal o swoich odczuciach po wspawaniu, bo nie chce Cie niczym sugerowac)kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
po wymianie końcowego i środkowego jest sporo ciszej szczególnie przy wyższych prędkościach może w marcu wymienie tą strumienice. Jeden minus jaki zauważyłem po wymianie że na benzynce PB98 dziwnie sie zbiera z dolnych obrotów jakby był lekko przymulony i stało sie to właśnie po wymianie. Jeśli chodzi o jazde na gazie to nie ma różnicy jest jak było tylko ciszej
Komentarz
-
-
Kolego jeśli mogę Ci coś poradzić to najrozsądniej byłoby zamontować katalizator, będzie jeszcze bardziej komforotowo bo pełni on funkcję tłumika wstępnego w układzie oraz zapewnia optymalny stosunek przeciwciśnień w ukadzie, fakt koszt wyższy ale nie zaporowy. Tłumik "rozprężny" to zwykła przelotówka i tak prawdę mówiąc poza pojemnościa puszki to to samo co tzw. "strumienica" , a wracając do kata i zachowania odopowiednich przeciwciśnień sa one istotne dla poprawnego cyklu spalania w każdym aucie i o ile nie robisz monstera jest wskazany, wszystkie rajdówki nawet wyśrubowane WRC mają kat w układzie wydechowym z tym że wolnoprzepływowy czyt. stawiający mniejszy opór, rozjaśniłem czy ściemniłem ?Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
Komentarz
-
Komentarz