Jakieś 3 czy 4 lata temu musiałem wywalić kata i wstawili mi strumienice, wszystko jest OK tylko że troche głośno i przy puszczaniu gazu strzela w tłumik.
Pojechałem dziś umówić sie na wymiane tłumików końcowy i środkowy oba firmy BOSAL i spytałem czy nie mają jakiegoś uniwersalnego kata bo na strumienicy jest troche głośno. Koleżka powiedział że zamiast strumienicy i kata można wsadzić tłumik rozprężny będzie taniej i cieszej.
Ma ktoś jakieś dośwaidczenia z czymś takim?
Może to kolejny bajer w stylu strumienicy który gów...o daje i żle dobrana może narobić tylko szkody.
chociaz idea tlumika rozpreznego jest mi znana, mam prosbe abys wrzucil tu jego wymiary (schemat?)
taki tlumik musi byc dobrany do pojemnosci, obrotow i wspawany we wlasciwym miejscu.
moze (ale nie musi) podniesc osiagi, moze tez je pogorszyc.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
będąc dziś umówić się na wymiane tłumików spytałem o jakiś katalizator uniwersalny powiedział że zamiast tego można zastosować taki tłumik i też będzie ciszej. W tej samej firmie wcześniej zakładałem strumienice i chyba była dobrze dobrana bo nic sie jak narazie z silnikiem nie stało. Kolega do astry 1.6 8v założył zakupiony z giełdy i po roku remont silnika ale to może być też zbieg okoliczności.
Mi głównie zależy na ciszy i nie oczekuje podniesienia osiągów
to nie chodzi o to ze cos sie stanie z silnikiem, czy osiagi jakos bardzo spadna, raczej o to ze moze (ale nie musi) pojawic sie 'dziura' w przebiegu momentu ... ale skoro raz juz cos u nich wspawywales i bylo OK to znaczy ze wiedza co robia.
Jesli zamontujesz go w miejscu katalizatora (czyli jako 'pierwszy' od silnika) to i tak seyjnr tlumiki zostawisz, wiec glosniej nie powinno byc.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
jego pojemnosc to ok 0,75-0,8 dm3, nie wiem jak wyglada on w srodku (jaki typ przegrod i jak uksztaltowane) ale powinien troche wyciszyc (dodatkowa pojemnosc i przegrody) bez wiekszego wplywu na charakterystyke momentu (dobrze byloby zebys napisal o swoich odczuciach po wspawaniu, bo nie chce Cie niczym sugerowac)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
po wymianie końcowego i środkowego jest sporo ciszej szczególnie przy wyższych prędkościach może w marcu wymienie tą strumienice. Jeden minus jaki zauważyłem po wymianie że na benzynce PB98 dziwnie sie zbiera z dolnych obrotów jakby był lekko przymulony i stało sie to właśnie po wymianie. Jeśli chodzi o jazde na gazie to nie ma różnicy jest jak było tylko ciszej
Kolego jeśli mogę Ci coś poradzić to najrozsądniej byłoby zamontować katalizator, będzie jeszcze bardziej komforotowo bo pełni on funkcję tłumika wstępnego w układzie oraz zapewnia optymalny stosunek przeciwciśnień w ukadzie, fakt koszt wyższy ale nie zaporowy. Tłumik "rozprężny" to zwykła przelotówka i tak prawdę mówiąc poza pojemnościa puszki to to samo co tzw. "strumienica" , a wracając do kata i zachowania odopowiednich przeciwciśnień sa one istotne dla poprawnego cyklu spalania w każdym aucie i o ile nie robisz monstera jest wskazany, wszystkie rajdówki nawet wyśrubowane WRC mają kat w układzie wydechowym z tym że wolnoprzepływowy czyt. stawiający mniejszy opór, rozjaśniłem czy ściemniłem ?
Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...
Komentarz